Advertisements
Breaking Newz:

5 λόγοι που το προεκλογικό σποτ του Σαμαρά είναι γελοίο

  1. Χρησιμοποιεί το χιλιοπαιγμένο και αφόρητα κλισέ εύρημα των αθώων παιδιών, που είναι λιγότερο πειστικό κι από την αριστεροσύνη του Αλέξη Τσίπρα. Τα παιδιά δεν είναι αθώα, δεν ενδιαφέρονται για την πολιτική και δεν αγαπούν καθόλου τον Αντώνη Σαμαρά. Δεν υπάρχει παιδί που θα του έπιανε κουβέντα στον δρόμο, το πιθανότερο είναι ότι θα του έριχνε την μπάλα στα μούτρα, επομένως το σκετσάκι του σποτ έχει τόση σχέση με την πραγματικότητα όση και η Κατερίνα Στικούδη με την ορθοφωνία. Σ’ αυτή τη φάση, είναι αστείο και άκαρπο να επενδύει σε προωθητικά κόνσεπτ που απάδουν της σκληρής αλήθειας που ο ίδιος επέβαλε στην κοινωνία, γιατί δεν γίνεται πιστευτός. Και δεν διαφημίζει δημητριακά.
  2. Παράλληλα, ο συμβολισμός που επιχειρείται με το διδακτικό λογύδριο ενώπιον μερικών ανηλίκων, μαζί με όλες τις επιμέρους σημειολογικές του παραφυάδες (το παλιό συνομιλεί με το νέο, ο συνετός πολίτης προετοιμάζει το μέλλον προσεκτικά, όλοι μαζί αισιοδοξούμε για ένα καλύτερο αύριο, χτίζουμε έναν λελογισμένο κόσμο σε σταθερές βάσεις – όπου βάσεις βάλτε παιδιά) είναι εξαιρετικά άτοπος, στημένος και προπαγανδιστικός. Οι εκλογές απευθύνονται σε ενήλικες, οι ενήλικες ούτε έχουν ανάγκη ούτε θα ‘πρεπε να εισπράττουν παραμυθικής αισθητικής και ποιότητας διακηρύξεις, και η υπευθυνότητα μαζί με τη σταθερότητα είναι έννοιες που εμπεδώνονται έμπρακτα και όχι με στερεότυπα μικροαστικά ερεθίσματα.
  3. Η χρήση παιδιών, εκτός από παρωχημένη κλισεδιά, είναι και ανέντιμη προσπάθεια χειραγώγησης του κοινού, ή μάλλον, των πιο επιρρεπών σε συναισθηματικούς εκβιασμούς θεατών. Και το επιτελείο του Αντώνη Σαμαρά προφανώς πιστεύει ότι κάτι τέτοιες δήθεν νεανικές προσεγγίσεις ψαρώνουν ακόμη το εκλογικό σώμα ή, ακόμη χειρότερα, το συγκινούν και το προβληματίζουν. Ο κόσμος που ξέρει τι θέλει απ’ τους πολιτικούς του άρχοντες, δεν μασάει με χειριστικότητες του στυλ “Δες με μέσα από τα μάτια ενός φανταστικού παιδιού”, και όποιος μασάει με την εύπεπτη πολιτική σαπουνόπερα, δεν συνιστά μερίδα στην οποία ένας σοβαρός πολιτικός άρχοντας θα ’πρεπε να επενδύει.
  4. Ο Αντώνης Σαμαράς προσπαθεί να μας πατρονάρει λες και είμαστε χαζά, επιχειρώντας να περάσει βασικά και γενικόλογα μηνύματα με μια γλώσσα γλοιώδους κατήχησης που μοιάζει να απευθύνεται σε λοβοτομημένα πρόβατα. Αν εξαιρέσουμε το γεγονός ότι η πλειονότητα των εκλογέων ανταποκρίνεται πλήρως σ’ αυτή την περιγραφή, πρόκειται για αδύναμο μάρκετινγκ που δείχνει ότι αγνοεί το παρηκμασμένο status και το καχεκτικό media value του πρωθυπουργού.
  5. Ο πρωθυπουργός μιλάει πάλι για σχέδια, γνώσεις, δύσκολες αποφάσεις, στόχους, αναπτύσσοντας μια απλοϊκότατη και ξύλινη ρητορική με την οποία πάνω κάτω θα μπορούσαν να συμφωνήσουν όλοι. Δεν τον απασχολεί, ωστόσο, ότι δεν έχουμε κανέναν λόγο να εμπιστευτούμε και να προτιμήσουμε αυτόν συγκεκριμένα. Μας λέει το αυτονόητο εν είδει πολιτικής υπόσχεσης σαν καλή νεράιδα, αλλά δεν μας δίνει λόγους να τον ψηφίσουμε. Υπάρχουν πολλοί σταθμοί ανάμεσα σ’ αυτόν και τον ΣΥΡΙΖΑ – δεν αποτελεί τη μόνη μας επιλογή.
Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: