Advertisements
Breaking Newz:

10 λόγοι που το νέο διαφημιστικό του ΕΟΤ είναι η επιτομή της αθλιότητας

Γιατί ο άξονας της θεματικής του δεν είναι η πραγματική και σύγχρονη Ελλάδα, αλλά μία αρχαιόπρεπη ονείρωξη που επιχειρεί με περισσή φολκλορική γελοιότητα να προσδώσει αξία και κύρος στη χώρα, εκμεταλλευόμενη τα προγονικά της κειμήλια.

Γιατί το storyline και το σπικάζ είναι μια ξεπερασμένη γραφικότητα, βγαλμένη από listening εξετάσεων lower του ’98.

Γιατί η μουσική θα μπορούσε κάλλιστα να είναι ο ήχος αναμονής στις κλήσεις προς τα γραφεία της Ολυμπιακής, το 1989.

Γιατί από εικαστικής άποψης είναι ένα παλιομοδίτικο κιτσαριό, φτιαγμένο με πολύ ερασιτεχνικό τρόπο, που δεν αναδεικνύει το φυσικό και πολιτιστικό κάλλος στο οποίο ποντάρει, αλλά, αντιθέτως, το σαμποτάρει, νοθεύοντάς το με εφέ της πλάκας και μοντάροντάς το με αισθητική σουβλατζή της Πλάκας.

Γιατί το μήνυμα που επιχειρεί να μεταδώσει, αλλά και το σκεπτικό πίσω από αυτό, αποτελούν ωδή στην παραπλάνηση και εκφράζουν μία νοσηρή νοοτροπία, άκρως επιβλαβή για το συμφέρον της χώρας. Μια σύγχρονη Ελλάδα που πουλάει τον εαυτό της ως φυσικό συνεχιστή ενός κλασικού πολιτισμού με τον οποίο δεν έχει καμία σχέση, είναι μια Ελλάδα που ψεύδεται, δεν διαθέτει ίχνος αυτογνωσίας και, καταληκτικά, στερείται κάθε προδιαγραφής, προκειμένου να προσελκύσει κόσμο βάσει της δικής της πρωτοτυπίας. Μια χώρα που ζητάει από τον κόσμο να την προτιμήσει, επειδή στα εδάφη της αναπτύχθηκε πριν 2.000 χρόνια ένας σπουδαίος πολιτισμός, διαπράττει πνευματική αρχαιοκαπηλία και προδίδει την πολιτισμική της ένδεια με τον πιο κραυγαλέο και λυπηρό τρόπο.

Γιατί, κατόπιν όλων των παραπάνω, προσβάλλει τους Νεοέλληνες, υπονοώντας ότι το μόνο που αξίζει στην σύγχρονη Ελλάδα είναι ό, τι θυμίζει την αρχαία.

Γιατί, πράγματι, το μόνο που αξίζει στη σύγχρονη Ελλάδα είναι ό, τι θυμίζει την αρχαία, και η υπενθύμιση αυτής της δυσάρεστης πραγματικότητας είναι ένα πολύ κακό μάρκετινγκ.

Γιατί η (ψευδής όπως προείπα) εικόνα της Ελλάδας που προβάλλει, είναι επιπροσθέτως και εντελώς υπερφίαλη, αναπαράγει ένα κάρο ενοχλητικά και δυσφημηστικά κλισέ για την ιδιοσυγκρασία των Ελλήνων (οι οποίοι αξιώνουν να υποδεχτούν ορδές τουριστών), αποκρυσταλλώνοντας τον χαρακτήρα τους επί τη βάσει της αρχής: ΕΙΜΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΑΠ’ ΟΛΟΥΣ ΚΑΙ ΣΑΣ ΚΑΤΟΥΡΑΩ ΣΤΗ ΜΑΠΑ.

Γιατί είναι γεμάτο με ντροπιαστικές υπερβολές (ο ήλιος στην Ελλάδα είναι καλύτερος απ’ ό, τι οπουδήποτε αλλού, seriously guys?) που φτηναίνουν την ήδη στρεβλή αφήγηση και γελοιοποιούν το αποτέλεσμα, εξισώνοντάς το ιδεολογικά και αισθητικά με το My Big Fat Greek Wedding.

Γιατί τα ουσιώδη κομμάτια της παραγωγής είναι τσίπικα (π.χ κλεμμένα πλάνα ή πλάνα της Ελλάδας που δεν είναι απ’ την Ελλάδα) και το σύνολό της αγγίζει τα όρια του trolling, αλλά όχι τόσο όσο αυτό (που τα ξεπερνάει), άρα ακόμα και σ’ αυτόν τον τομέα, χάνουμε τα πρωτεία.

Advertisements

4 Comments on 10 λόγοι που το νέο διαφημιστικό του ΕΟΤ είναι η επιτομή της αθλιότητας

  1. Nikitas stogkas // 13/11/2014 at 4:11 am // Reply

    Directly to the point.

    Like

  2. Τσέκαρε και την εκπροσώπηση της Ελλάδας στη Biennale (το μοντέρνο κίνημα στον τουρισμό) που θύμιζε κακή αντιγραφή περιπτέρου του ΕΟΤ στην δεκαετία 90..

    Like

  3. Ντροπή…Ανύπαρκτη Η Θεσσαλονίκη…

    Like

  4. Σωστό το άρθρο σε όλα.Απορώ όμωs που κανείs δεν αναφέρει το όνομα του ανεκδιήγητου σκηνοθέτη-θεολόγου Κιούκα Αντώνη και τη πορεία του…..

    Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: